Älskade hår



Hej kära läsare, just nu sitter jag och snackar studenten med Fia <3 vi kommer fram till att en vit klänning och man ska visa den mogna sidan av sig själv. 
Till dess vill i alla fall jag förbereda mig genom träning och spahemma kvällar så därför tänkte jag prata lite om hår nu på sen timmen.
  •  Håret tar stryk av solen och därför är det extra viktigt nu när vi har fått våran vårsol att skydda håret mot de dumma UV strålarna. Så använd UV-skydd och gå till frisören om ni vill blekaär ni är kl det. 
  • Ni vet säkert redan att hårinpackning en gång i veckan är superduper bra för håret, ville bara påminna er om det :)
  • Var sjätte till åttonde vecka är det bra att toppa sitt hår dock är inte jag så bra på det men vill uppmuntrar att få ett friskt hår med bra volym.
  • Visst är det härligt att bada i havet eller simma en motionsrunda i simbassängen men tänk på att skölj ur vattnet när ni är klara, saltet bleker och gör det torrt och tovigt det vill vi inte ha. kloret gör våra blonda hår lite grönaktiga.
  • Ät vitaminrik mat är inte bara bra för hälsan/våran kropp utan även bra för vårt hår. Visst sägs det att hår är döda ting och att man inte kan äta sig till ett friskare hår men jag vill i alla fall tror det. Känns mycket bättre att äta grönsaker i stället för MC mat. B och E vitaminer är bättre för håret och finns i bönor, ägg, mjölk och kyckling. Gott 
  • Att tvätta håret för mycket är inte bra, försök att tvätta håret 2-3 gånger i veckan om det är svårt kan du piffa upp håret med torrschampo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar